اگر می‌خواهید وب­ سایت شما در میاد دیگر رقبا برجسته شود و از آن ها پیشی بگیرید، باید حضور آنلاین شما برجسته باشد. تعداد زیادی وب‌سایت راکد و خسته‌کننده در دنیا وجود دارد– شما نباید یکی از آن‌ها باشید. ساختن یک سایت عالی راحت است، تنها کاری که باید انجام دهید دنبال کردن چند قانون خلاقانه است.

۱. سایتی که به خوبی به آن فکر شده و استفاده از آن آسان است. چرا؟ اگر بازدیدکنندگان  چیزی که به دنبال آن هستند را راحت پیدا نکنند، سایت شما را ترک می‌کنند. کارها را برای کاربر خود آسان کنید تا گیر بیفتند و شما را بهتر بشناسند. چند مورد از صفحه هایی که بازدید کنندگان هرگز نباید ترک کنید عبارتند از: صفحه‌ی اصلی (خانه)، درباره‌ی سایت، خدمات و تماس. همچنین اگر وبلاگ، نمونه کار و/یا صفحه‌ی توصیفات دارید فراموش نکنید که آن‌ها را به فهرست سایت اضافه کنید.

۲. آرایش رنگ دل‌انگیز و چشم‌نواز. رنگ در انتقال پیام درست به خوانندگان شما تاثیر به سزایی دارد. رنگ به شدت انگیزه ایجاد می‌کند و اغلب می‌تواند یک پیام قوی، سمبلیک و اغلب ناخودآگاه را منتقل کند. وقتی می‌خواهید برای طراحی سایت خود رنگ‌ها را انتخاب کنید از خودتان چند سوال بپرسید. بازدیدکنندگانتان چه کسانی هستند؟ هدف طراحی این وب سایت چیست؟ رنگ‌های روشن  توجه بازدید کنندگان را جلب می‌کنند و از نظر فیزیکی تحریک‌کننده هستند. رنگ‌های عمیق، مات و کم‌رنگ آرام‌تر هستند و محیط آرام‌تری ایجاد می‌کنند. طرح رنگ‌ها را در حدود سه رنگ اصلی در قالب سایت خود نگه دارید.

۳. استفاده‌ی خوب از فضا. لازم نیست تمام اطلاعات و تمام عکس‌های شرکت را در صفحه اصلی بگنجانید. اگر فهرست سایت به خوبی طراحی شده باشد، می‌توانید از حداقل موارد در صفحه‌ی اصلی استفاده کنید و بهترین استفاده را از نظم فضایی ببرید. طراح وب شما باید بتواند از فضا به نفع شما استفاده کند و توجه را به المان‌های مهم در سایت جلب کند.

۴. تصاویر متناسب و گویا. امروزه عکس‌ها و تصاویر با قیمت‌های خوب در شرکت‌های عکاسی در دسترس است. مطمئن شوید که عکس‌هایی که انتخاب می‌کنید به سایت شما و /یا به محصولاتی که می‌خواهید برجسته کنید مرتبط است. اگر شما در حال فروش یک محصول هستید، استخدام یک عکاس همیشه ایده‌ی خوبی است. تفاوت بین عکس‌های آماتور و حرفه‌ای اغلب می‌تواند باعث شکست یا موفقیت یک وب‌سایت شود.

۵. فونت‌های منحصر به فرد که راحت خوانده شوند. اگر متن شما ناخوانا باشد، داشتن محتوای عالی چه فایده‌ای دارد؟ به انداره و فونت توجه کنید. امروزه فونت ها بییش از هر زمان دیگری در بستر اینترنت موجود میباشند، دیگر فقط تعداد انگشت شماری از فونت مناسب برای طراحی سایت نداریم. دیگر دلیل برای خسته‌کننده‌ بودن وجود ندارد. یک چیز چشم‌نواز را انتخاب کنید که شما را از رقابایتان متمایز کند.

منبع :

طراحی سایت حرفه ای وبلیان